Gimnazjum

Niedziela, 2024-05-05

Imieniny: Irydy, Tamary

Kolejna, niestety ostatnia, wspólna wyprawa

Klasa trzecia gimnazjum wyjechała na dwudniową wycieczkę do Torunia i Bydgoszczy. Pierwszego dnia dotarliśmy do Torunia gdzie mieliśmy zaplanowane sporo atrakcji. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od warsztatów w Młynie Wiedzy, który później zwiedzaliśmy. Po wielu ciekawych doświadczeniach wybraliśmy się na spacer po Toruniu. Naszymi kolejnymi punktami były Krzywa Wieża, Pomnik Filusia, Ratusz oraz Ruiny Zamku Krzyżackiego. Czas płyną nieubłaganie i zbliżaliśmy się do kolejnego punktu naszej przygody czyli do Niewidzialnego Domu. Było to niesamowite i niezapomniane przeżycie. Wielu uświadomiło jak cenne jest to co mają. Nie możemy zdradzić szczegółów ale możemy powiedzieć, że było warto.

Po długim dniu dotarliśmy do naszego hotelu. Jednak to jeszcze nie był koniec atrakcji, bo czekał nas jeszcze pieszy spacer do Pijalni Czekolady Wedla, gdzie mogliśmy się spokojnie delektować słodkościami. Niestety nie można było długo spać bo o 7.00 już było śniadania i podróż w poszukiwaniu nowych przygód. Po dotarciu do Bydgoszczy czekała nas iście wybuchowa atrakcja – zwiedzanie Exploseum czyli dawnej fabryki nitrogliceryny. Spędziliśmy tam ponad dwie godziny, które minęły jak krótka chwila. Kolejną naszą atrakcją był rejs Tramwajem wodnym a następnie zwiedzanie Barki Lemara. Na koniec naszej wyprawy czekały nas jeszcze atrakcje i niezwykłe opowieści w Muzeum Mydła i Historii Brudu. Podczas warsztatów każdy uczestnik zrobił własne mydło, które zabrał do domu. Po tylu atrakcjach zmęczeni wędrowcy powróciliśmy cali i zdrowi do Witaszyc. Była to nasza ostatnia wspólna wycieczka, którą na pewno wszyscy zapamiętamy.